fredag 20. mai 2011

Det går mot haging igjen!

En mørk januardag fikk husets herre en forespørsel fra en mann om vi ikke ville komme og se på huset hans. Ja, jo, joda, kanskje det, hadde han sagt, før han ringte meg og informerte.
En litt lysere januardag dro vi for å se. Dermed startet snøballen å rulle.

Skrape, skrape, sa vi til banken. Kan det være mulig...tror dere at...??! Tja, hmm, sa bankmannen. Litt på kanten, men...Åkeida!

Så, -med ett fikk vi aksept på budet vårt. Og denne gang ikke bare en hytte, men et HUS!! Med plass til oss og Lina og kattene og tingene og overnattingsgjester, -og en hund om ei stund. Tre etasjer å boltre oss i, og 1,5 mål tomt til fri utnyttelse.
Best av alt er at det er ikke mye leire i nærheta, nesten rake motsetningen faktisk. Grus og flisfjell blir utfordringa denne gangen. Og skygge byttes ut med sol, og skog mot utsikt... Ja, det sildrer til og med en liten vårbekk over tomta.

I dag har vi endelig signert kontrakten. 1. juli overtar vi. Det skal bli herlig å få armslag, for 70 kvm er jammen ikke stort med baby og to innekatter. Storepus holder tappert ut, men det er nok sørgelig å måtte tilbringe vårnettene i vinduskarmen.  Kanskje like greit at han ikke skjønner at han kan gjøre som han vil om et par måneder...

Nå er det bare å starte planleggingen. Er jeg fornuftig starter jeg det nye prosjektet med å plante hekk.

God helg!

6 kommentarer:

Rita Hogefeld sa...

Det var jammen godt nytt! Gratulerer med huset, og den store hagen :)

Villrose sa...

Fantastisk! Blir spennende å følge med :-)

(Flisefjell og steinjord kan jeg alt om - bare spør)

Mariann sa...

Gratulerer! Høres jo ut til at både huset og tomten er riktig flott. Spennende tider dere går i møte.

Linecas have sa...

Gratuleeeeeeerer!

Vi må få se bilder. Av hus og hage. Så spennende. :))

Anonym sa...

Gratulerer!

Vi vil ha bilder! :)

fru Sandeggen sa...

Takk, damer :)

Har desverre bare bildene i prospektet og det er to timers kjøretur så dere får vente i spenning. Det gjør jeg selv også, for jeg aner ikke noe om tomta bortsett fra det lille jeg så på bildene som lå ute på nett i vinter. Huset er nesten helt nytt, og eierne er ikke så veldig hageinteressert så jeg tror det er stort sett bare plen. Deilig å slippe alt nybrottsarbeid da :) :)