mandag 29. august 2011

Å samle sammen tankene, -en midlertidig ønskeliste.

Forsøk på å konsentrere seg over lengre tid er fånyttes i heimen for tiden, men nå begynner det å bli påtrengende mye som svirrer rundt i hjernebarken.

Storkenebb, har mange, men vet ikke hvilke akkurat nå. Prøver alt!
Hosta, store som små.
Prydgress av alle slag. Med unntak av phalaris 'picta'
Veronica og veronicastrum
Salvia nemorosa
Stachys byzantina, -endelig kan jeg ha lammeøre igjen :)
Astrantia
Thalictrum, har kun minus
Veratrum
Euphorbia dulcis ' Chameleon'
Euphorbia griffithii ‘Fireglow'
Heuchera
Brunnera
Primula av alle slag, husets herres planteønske nr 1(Hmm, tror dere noen blir å ta han på ordet??)
Iris, ikke germanica
Liatris spicata
Allium victorialis
Sedum, de høye, som vel egentlig heter noe annet nå? Håper de går bra her, for de har jeg siklet på lenge.
Polemonium caeruleum 'Brise d'Anjou', polemonium generelt er ålreite planter.


...Og så ser jeg at planteliste.net har salg. Uffameg, som det verker!



6 kommentarer:

potentilla sa...

Her var det jo ett og annet man lagerfører. Vil du ha noe nå? Ingen Lewisia? ;)

Lilly sa...

Hvor sent kan du plante? Har jo en del av dine ønsker.Primula til husets herre finner jeg nok også....Reiser nord i morgen tidlig og blir borte et par uker(uten nett)

fru Sandeggen sa...

Hihi, nei. Ingen lewisia foreløpig. Jeg har lewisiaene stående hos søstra mi til oppfeiting..

Lilly, jeg planter. Omså med spett... :D

Rita Hogefeld sa...

Div. Primula, Astrantia, storkenebb og kanskje Hosta og Heuchera kan jeg vel finne til deg hvis du vil. Men jeg får garantert ikke tid til å grave opp noe før tidligst tirsdag neste uke. Holder det?

Rita Hogefeld sa...

Forresten - er du veldig opptatt av korrekte navn på plantene? For da er det noen som faller bort her, har mista oversikt og lapper over en lav sko det siste året så her heter det "pen primula", "rødbladet heuchera" og-så-videre....

Lilly sa...

Korrekt navn kan ikke jeg heller skilte med så du får ha jettekonkurranse.