mandag 15. oktober 2007

Regnet hjelper den late

Enkelte ting blir bare ikke gjort før i siste liten. Som for eksempel å renske plantebrett, potter og kasser for rusk og rask før snøen legger seg.
Det var så vått og klissete at jeg skulle bare la alt tørke litt... Og plutselig var alt dekket med 20 cm hvitt teppe.

Et trillebårlass med kålblader og vassen salat står også godt parkert.



Husets herre hadde også en presenning som lå til tørk, den er nå meget nyvasket på ene siden. Andre siden snakker vi ikke om.

Nå er snøen i ferd med å tine igjen. Det har regnet i hele dag.
Kanskje jeg finner de andre hanskene også da?




Det fine med regn er at da blir det plutselig gjort ting inne. Så nå er vi i ferd med å få håndtak på kjøkkenskapene. Husets herre monterer, og for hvert nye håndtak på plass rister han letter sjokkert på hodet. Han ante ikke at det kunne være så lett å komme seg inn i de to midterste skuffene..


Ellers funderer jeg på om jeg skal ta inn den store lavendelen og melkespannet med blodbeger. Pottene er store, hvor skal jeg ha dem?
Men jeg har liksom ikke helt hjerte til å bare la vinteren ta dem heller. Det er jo bare til i februar, forhåpentligvis...Tenke, tenke.



Ellers har jeg bestilt et par frøkataloger, og lurt veldig på hvorfor jeg bestilte de løkene fra hageglede.

Får ta en tur på den geniale shoppingbutikken og kjøpe spett, -sånn for sikkerhets skyld. Og en ny fuglerestaurant. Den jeg har er i ferd med å falle fra hverandre. Forhåpentligvis finner jeg noe som er mer skjæresikkert. Husskjæra har stukket av med to meiseboller i løpet av dagen...
Har forøvrig hatt en flaggspett på frokostbesøk både i går og i dag :)

Ingen kommentarer: