søndag 1. juni 2008

Sommeren kommer



Idag føler jeg meg heldig!

Det har vært knallvær med 22 grader på det meste. Akkurat passe temperatur for meg.
Har fått 15 sekker plantejord brakt til gårds, pluss kugjødselkompost, plantepinner i alle størrelser (tomatene klare stakkars ikke å holde seg oppreist lengre) nye hagehansker og noen spanske margeritter til sinkbøttene mine.

Husets herre hev seg rundt og durte avgårde og hentet fire murerbaljer med hestepærer. Og det er mer der det kommer fra. Regner med å begynne den møysommelige og tunge jobben med å løse opp den tunge leirorda mi i morra. Men det gleder jeg meg bare til. Resultatet blir vakrere omgivelser, så da er det helt i orden!

Vi har til og med spist middag ute. Det skjer ikke mange gangene i løpet av en sommer, men siden verken mygg, knott eller klegg har inntatt området kan vi gjøre som vi vil...Til i morra. Dagens varme har nok lokket dævlene frem.

Jeg har sittet på trappa og grillet marshmallows på grillen og drukket kruttsterk kaffe og bare kost meg, helt til det kom litt regn og jeg måtte rømme inn.

Ennå er det over ti grader ute. Det er varmere enn det har vært i store deler av mai.
Kan vel bare si at mai har vært en møkkamåned. Det har knapt vært antydning til vår før nå. Faktisk så forsvant de siste to snøflekkene i dag, så da passer det jo bra at snøklokkene blomstrer ;)

Ingen kommentarer: