fredag 11. juli 2008

Dagens regnskap

Rakk innom Skulgam Gartneri på torget før jeg tok bussen hjem i dag.
Der skulle jeg finne noen bladplanter som kunne bre seg utover langs den kommende steinkanten.

Det var visst unskyldninga. Jeg kom hjem med:
2 aprikosfargede digitalis
Gillenia trifolata
2 Tellima grandiflora
Polemonium boreale
Polemonium lav...
Myosotis pulvinaria (?)
Ligularia przewalski (var det sånn det skrives, mon tro?)

Og når jeg kom hjem gikk jeg en sjekkerunde i alle pottene som står til spiring. Der hadde det skjedd litt. Blant annet hadde gilleniaen spirt, som jeg akkurat hadde gitt opp, og nettopp kjøpt...
Må visst ta en seriøs gjennomgang der. Luke seljespirer blant annet...

Min søster manglet jord til sin halsoverhodeplanting, jeg fikk prakket på henne en kasse planter i tillegg til jordsekken.
Hun så nesten litt panikkslagen ut når jeg kom med kassen, men når jeg ble med henne hjem og hjalp henne å plante hørte jeg ikke noe mer klaging. Hun mente hun var ferdig plantet for i år. Jeg vet bedre....!


Her er utetomatene mine, 'Alaskan Fancy'. De ble så stygge i drivhuset at jeg kastet dem ut. De var egentlig på tur på dynga, men ble stående utenfor drivhuset i noen dager, og plutselig var det kart på dem!
Nå har det kommet enda flere kart, plantene har fått gjødsel. De ser fremdeles ikke ut, men det får jeg tilgi dem hvis det virkelig skal bli tomater på dem.
Og her som det har vært en- tallet 1- time sommer hittil i år..

Ingen kommentarer: