torsdag 18. februar 2010

Å planlegge eller ikke planlegge...!

 
Postkort fra det lille huset i skogen  
6. februar, før det store snøfallet


Det tenkes og grubles på så mangt i det lille huset i skogen for tiden. Siden kommunens folk ikke er av de raskeste får vi tidligst vite noe før i slutten av neste uke om byggesaken vår kan behandles raskt og smertefritt eller vi må gå veien om planutvalg og formannskap og det som verre er.
Å planlegge årets sommersysler er helt umulig foreløpig. Hvis dette blir en kjappsak blir antagelig sommeren brukt til å grave opp planter og finne et trygt sted å sette de utenfor maskinrekkevidde.
I tillegg ble det klart etter et solid snøfall i forrige uke at endel av trærne her står for fall. Flere av trærne på nordsiden av huset er syke. Et av dem gikk i bakken i en høststorm, i helga knakk et annet over strømkabelen inn til huset. Vi måtte få assistanse fra kraftselskapet for å få sagd det ned. Heldigvis gikk det bra...

Så hvis huset blir større og skogen blir borte, hva skal bloggen min hete da??

Ellers går tida med til å frese gjennom interiør- og hageblader på jakt etter nye ideer. Midt i bunken med gamle  Gardener´s World- blader begynner jeg å fabulere om det ultimate hagebladet. Jeg må lage mitt eget engang, det hadde vært stilig!!
Et blad, eh -magasin, som kommer ut kanskje fire -seks ganger i året, med så tidløst innhold at det kan være aktuelt om ti år. Selvfølgelig sett fra nordlig perspektiv hvor herdighetssone 5++ er normalen.
Jeg har allerede noen nummer ferdig planlagt i hodet, det er bare å levere millionene.
Kontonummer oppgis på forespørsel ;)

6 kommentarer:

Anonym sa...

:D
Jeg forhåndsbestiller ett års abonnement.

Sigrid sa...

He,he :-) Å finne nytt navn på bloggen blir nok den mest krevende oppgaven, ja;-)
Jeg vil også abbonere :-)

Elisa sa...

Høyres ut som eit bra hageblad! Engelske Country Living er riktignok ikkje eit hageblad, men har alltid eit par-tre hagereportasjer av ypperste kvalitet. Også er det mykje anna fint også. Anbefalast!

Rita Hogefeld sa...

Det store huset i bakken :D

Tegner også ett års-abonnement prompte :)

GundaM sa...

det vAR engang et hus i skogen...Hihi

takk for frisørtips, skal til trondheim imorra og har Nikita i bakhodet da..

Spennende prosjekt du har, lykke til og soe 5+++ er det nok oppi lia her og ;)

God helg

Kathrine sa...

Synd med syke trær, men noen ganger må de taes ned. Byggesaker tar tid ja...
Ellers så syns jeg nesten det var julestemning i bildet her,)

:)