fredag 5. februar 2010

Tung prosjektering...nå med ny vri

Forrige fredag tok vi mot til oss og dro på et informasjonsmøte om husbygging.
Det var forvirrende og forløsende. Den forvirrende delen er selvfølgelig alt regelverk som man skal forholde seg til og den lille innsikten man får om hvor innviklet det faktisk er å bygge et hus nåtildags. Forløsningsbiten kom inn i bildet i dag. Husets herre avtalte en befaring med en av karene fra byggefirmaet. Han har nå vært her og sett og VIL BYGGE HUS I HELE HAGEN MIN!

Hva skal jeg gjøre da? var min første tanke. Hagen min...!
Men det finnes løsninger på alt. Mannen som var her så bare muligheter, og ikke alle problemene som vi har sett komme seilende. Jeg får en mindre hage, men et ordentlig hus. Det er høyt på ønskelista, må innrømmes. At vi får to nye naboer er en liten bivirkning, men vi får samtidig en økonomisk letthet som er helt utrolig fristende.
Jeg må også pent snevre inn mitt interessefelt hvis planene skal bli en realitet. Nå blir det blir woodland og hekk. Og klatrende roser på husveggene, kanskje får jeg plante naboenes hus også?

Til uka signerer vi fullmakten som skal til for å starte prosjekteringen. Så får tingene gå sin gang i ujevne steg fremover. Dette bir nervepirrende.

Jeg føler meg litt hageløs akkurat nå, men det kommer nok raskt til å rette seg når drivhustiden nærmer seg. Det er ikke lenge til nå, skal jammen prøve å bryte meg inn der i helga, sist jeg prøvde var låsen pinnfrosset.
Jeg har også tenkt å så mine egne blodbeger i år. Frøen ligger klare, må bare finne en passende såpotte...

Ønsker alle som er innom en strålende helg!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ojj så utrolig spennende! Det er jo en mulighet til å begynne alt fra nytt. Og det kunne jeg virkelig tenkt meg. Her er alt liksom så gammelt at det er gått i stå. Gøy!

HelenJ sa...

Det låter väldigt spännande! Det ska bli kul att följa hela byggnadsprocessen hos dig. Särskilt trädgården! =)