onsdag 20. juni 2012

Ei bukseløs skjære


Denne herremannen har spradet rundt på plenen hos oss siden vi flyttet hit i fjor sommer. Første gang jeg så den trodde jeg den hadde vært utsatt for rovfugl og klart å komme seg unna.

Men fjærene vokste aldri ut. På et tidspunkt hadde han litt dun på lårene, men før vinteren satte inn var han naken igjen. Vi trodde aldri at han skulle overleve, men nå sprader han rundt på plenen som om han skulle eie den, noe han antagelig også gjør. Han er en skikkelig tøffing som jager andre skjærer og kråker når det er mat å få. Antagelig har han nå også blitt far.

Når jeg ser på bildene får jeg litt assosiasjoner til en bukseløs fugl vi alle kjenner. Denne karen burde kanskje også hatt et navn??



5 kommentarer:

Marit sa...

Artig at den overlevde vinteren da. Det skulle en ikke tro når den ikke hadde bukse på ;-) Hva med å kalle han for Donald?

fru Sandeggen sa...

Hihi, du tror ikke han blir fornærma da? ;)

Snuffeldyret sa...

Sorry at jeg ler, men han så da latterlig ut..
Stakkar, sikkert grisekaldt på vinteren!

Lilly sa...

Hvorfor ikke kalle ham Donald som foreslåt? I furuflaten er det nesten ingen som heter det de heter likevel( nikken,titti,pus osv)

fru Sandeggen sa...

Sant Lilly :D Jeg bor jo sammen med effen, og det heter han jo selvfølgelig ikke ;)

Han blir visst hetende Donald:)