mandag 6. oktober 2008

Frost

frost3 Det har vært frost flere netter i det siste, men bare såvidt. De fleste sommerblomstene har overlevd helt til rett før helga. Torsdags morgen måtte jeg ut og hakke løs georginene og få dem i hus. De hadde kollapset totalt i løpet av natten. Blomkarsen og cosmosene har også blitt til grøt. Mitt håp om å få plantet litt i forrige uke gikk altså i dass..

Men det kommer en dag i mårra, og hvis jeg da er flink å panikkplante skal jeg bevilge meg en pakke oransje tulipaner i neste uke. Om de så skal settes med spett!

frost4frost1 frost2

6 kommentarer:

Villrose sa...

Vakkert, tross alt...
God (panikk-)planting!

sabbaar sa...

Really beautiful ...gorgeous rose

Britt Åse sa...

Selv om det blir mye grøssefølelse av sånne bilder, så kjenner jeg at jeg får litt julefølelse og kroer meg litt også. Det rart med disse årstidene, det er både godt og gale :-)

Elisabeth sa...

Jeg er også en av de som har som motto, "de skal ned om det så skal sprenges" *ler* Men somregel går det bra, bruker nemlig å bli litt mildt igjen etter en kuldeperiode i okt *håper på flaks iår igjen*
Lykke til!

fru Sandeggen sa...

Hehe, ja der fikk jeg også litt juleassosiasjoner, mere skulle det ikke til...

Jeg fikk satt løk uten spett i fjor, kanskje det går i år også :)

Annika Christensen sa...

Ohh vad fint det är med frost.
som om det vore doppat i socker.
Ha det gott
Annika