mandag 18. mai 2009

Datakrøll...

Etter et irriterende uhell med en løpsk pc mistet jeg alle bildene jeg hadde tatt i 2009.
Totalt demotiverende!
Gudskjelov hadde jeg ikke slettet det ene minnekortet fra Nederlandsturen, men mange godbiter gikk tapt. Så nå har jeg gravd frem mesteparten av de halvgode bildene jeg har tatt tidligere i år fra papirkurven, og investert i ekstern harddisk (rosa!) som backup nr 1. Backup nr 2 er en haug med dvd'er. I følge mannen på databutikken er man ikke sikker før viktige data befinner seg minst to andre steder enn på pc'en.
Jeg føler meg litt flink....

Nå gjenstår "bare" litt bilderedigering, før jeg kan gå videre med et fungerende system.
Det må bare bli litt dårligere vær først.... ;)

3 kommentarer:

Linnemi sa...

Det der er helt fortvilende. Jeg mistet en del bilder ved en liknende anledning og har nå lært å ta backup.
Vel. Kunne sikkert blitt bedre. Jeg tar ikke backup hver gang jeg legger inn.....

Villrose sa...

Å nei!!
Skrekken for alle som fotograferer, og særlig alle som er "litt" mer enn gjennomsnittlig ivrig...

Dessverre slikt som får en til å investere i ekstern harddisk. (Og minner visse andre, kremt, om å ta den i bruk!)

Margrethes hus og hage sa...

Skrekk og gru, miste bilder er ikke gøy! Vi mistet også en hel del bilder, og det var fra barna var 2-3 år. Måtte gå på tiggerferd hos venner og familie for å få bilder av dem :) Nå har vi lært...

Godt du hadde noen igjen, da!