lørdag 20. desember 2008

Påkrevd oppdatering om pusesaker og litt annet

Hehe.
De to (tidligere sjenerte) herrene har overtatt huset...
Til tider med et svare spetakkel, men det var vel kanskje det vi ba om?
Ihvertfall; den som fremdeles er mest i nærheten av å være sjenert har vist seg å være et fiskevrak og en sofagris. Han er fremdeles litt skvetten, men tilbrakte ikke det forventede antall dager under badekaret. Veien til hans hjerte går definitivt gjennom magen. Og den magen kommer til å bli stor. De skal være omtrent jevngamle, men den ene er over dobbelt så stor som den andre. Det henger nok litt sammen med at lillepus har måttet kjempe mer for maten enn storepus i sine tidligere "hjem". Storepus veide 3,5 kg når han var 6 mnd, mens lillepus er fjærvekt.


Vi har ikke funnet navn ennå. Alfred og Emil er hett forslag, den ene godmodig og enkel, den andre sosial og velmenende aktiv(!) Sistnevnte har allerede vært i badekaret tre ganger som en følge av sin utforskertrang, han har tilogmed vært en tur i do...

Og ja, Potentilla, jeg har nå prøvd pusekø i senga. Helt til klokka to i natt. En av dem prøvde seg sågar som flyvende teppe. Den andre ville også, men hadde vel mer karakter av.., hmm, -noe tungt fra oven. På magen min.



Sånn ellers er det visst bare noen dager til jul nå?
Jeg tar det foreløpig med knusende ro. Kun en julegave er innkjøpt, men jeg vet hva de resterende skal være, og det er heldigvis ikke så mange. Vin og mat er bestilt, resten er under planlegging. Jeg ser ingen grunn til å gå fullstendig bananas, det blir jul alikevel.
Frøkataloger og frø fra magnar har havnet i postkassen. Jeg gleder meg til å grave i jord igjen over nyttår :)
Og bestille litt mere frø.
Kjære julenisse, jeg ønsker meg frø, fred og ro. That's it.

5 kommentarer:

Unknown sa...

De er jo kjempefine!! Størrelesene er litt forskjellige her også. Ikke bare alder nei. Men nå håper jeg at den lille pusen roer seg litt ved matskålen. Hun er rund som ei kule.

Anonym sa...

Flotte karakterer. Jeg falt fullstendig for pelsen på tungvekteren. Utrolig fint mønster.

fru Sandeggen sa...

Ja, han har skikkelig silkepels:) Halen er så lang og pelskledd at han som regel bruker den som mopp...

Hilsen fra landet sa...

Jeg liker din sclapp off-innstilling!! Riktig god jul til deg :-)

nefertiti sa...

God jul :-)