torsdag 29. januar 2009

Ekstraordinær tulipanbomstring i år

Bilde lånt fra Art Aspiration, Flickr


Jeg skal til Keukenhof!!

I slutten av april reiser jeg og min mor på blomstertur til Nederland. Hun har "truet" med det i et par år, men nå har hun gjort alvor av det. Trenger jeg å si at jeg gleder meg?

---

I'm going to Keukenhof this spring!
My mother is taking me to Netherlands in late april. Do I need to say that I look forward...?

The picture is borrowed, see link. I don't have a single tulip in my garden, -yet.

13 kommentarer:

Miamaria sa...

Åh, det blir litt av en opplevelse! Var der for - tja, 3 eller 4 år siden? Husker ikke. Det året var våren sein og vi kom tidlig, så det var mest bare innetulipaner, ute var det andre saker. (Fint likevel, og de hadde tulipaner i en hall inne også, de var i fullt flor.) Håper dere kommer midt i superblomstringstiden - og ta masse bilder! Masse!

Gunilla sa...

Hej.

Vilken upplevelse att få åka till Holland, Nederländerna. och se alla tulpanerna. Hela fält.

Jag har hittat din blogg på Blotanical ochså . Ett annat namn har du på den.

Jag har en liten utmaning till dig på min blogg om du vill vara med.

Ha en trevlig helg

Gunilla

Sigrid sa...

Ååhhh! Så heldig du er :-)
Det blir sikkert kjempeflott.
En gang skal jeg rote meg dit, jeg også.

Villrose sa...

Ja, du har virkelig noe å glede deg/dere til!! var der i vår. Lad kamera, og ta med ekstra batteri. (sies det er den mest fortograferte severdigheten i verden...)

Anonym sa...

Du har virkelig noe å glede deg til.
Det er bare noen kvelder siden jeg satt og så på bildene jeg tok da jeg var i Keukenhof.
Husk gode sko og batteri til kameraet:-)

hajal. sa...

Det er min store draum å få anledning til å oppleve ein gong og!Håpar du treff rette tidspunktet då !

Rob (ourfrenchgarden) sa...

I look forward to the post following your trip to Amsterdam!

That will be a great photo opportunity.

Rob

Vivishagerom sa...

Det hørtes jo helt fantastisk ut. Skjønner godt at du gleder deg.

Sylvia (England) sa...

Hilde, you will have a wonderful time. The gardens are glorious - I went about 12 years ago. They change every year and I am looking forward to your pictures and impressions.

Best wishes Sylvia (England)

Unknown sa...

Åh der var jeg som barn med mine foreldre. Gjorde så inntrykk på meg at jeg skrev stil om det på skolen, som endte med at jeg måtte lese den opp for foreldrene på en eler annen avslutning. Skjønte ikke helt ståheien om det da. Men i dag ser jeg jo at det er sjelden slike ting er barns fokus.
En vidunderlig plass. Har så lyst til å reise dit igjen ja.

Anonym sa...

It should be beautiful to see, and I bet you will come back with lists of future bulb plantings.

fru Sandeggen sa...

Gjett om jeg skal ta bilder da!
Kanskje jeg skal investere i ekstra batteri også, selv om kameraet har god kapasitet. Flere minnekort er ihvertfall et must. Hmm, kanskje ta med backupkamera også...

Northern shade:
I already know that I will be planting tulips in autumn. I skipped it last year as I found it too difficult to decide where i should put them.

Rob and Sylvia:
I will bring a second camera, just in case. Can't miss the opportunity ;)

Jan sa...

Hi Hilde, sorry I haven't visited lately! I went to Holland with my husband, in 1987, when we lived in Germany. It's so breathtaking. I wish I could go again. I think I would 'appreciate' it even more now. We stayed at a 'bed & breakfast'...right in the family's house, ate in their kitchen, etc. Really fun! I will look forward to all of your photos!