lørdag 5. desember 2009

Bilder og mapper

Jeg har fått en utfordring fra Orchis:

1. Finn fram den 4. eller 7. bildemappa
2. Finn fram det 4. eller 7. bildet
3. Skriv litt om bildet.
4. Send utfordringen videre til 5 nye.


 Jeg blir ikke helt enig med meg selv hvilket bilde jeg skal vise frem, men skal jeg gå rett på den 7. mappen og det 7. bildet havner jeg på dette:



Bildet er tatt 8. januar 2006 på en av de første turene jeg gikk i skogen ovenfor huset etter at vi flyttet hit rett før jul 2005. Jeg hadde ingen anelse om hvilke små perler som gjemte seg i det jeg trodde bare var skog, men som viste seg å være et småkupert molandskap med stier og veier på kryss og tvers. Og plutselig åpner det seg utsikter som denne...
Fjelltoppen  rett under månen heter Hamperokken, et yndet turmål for en litt over middels sporty fjellgeit. Foreløpig beundrer jeg utfordringen fra langt hold.

Om jeg dukker ned i årets mapper havner jeg på dette bildet:





 Jada, der var de. Pottene med prikleplanter. 154 stk, pluss krokusene fra påsken. Ytterligere kommentarer unødvendig.

Sende videre? Værsågod :)

5 kommentarer:

Mia sa...

Kul med såna djupdyk, jag är i varje fall inte allt för ofta inne och ser på gamla bilder. 154 !! stk, men varför har du vält omkull dom, anar en aldrig så lite källa till kunnskap här, vad är det jag har gått glipp av?

Unknown sa...

HImmel så lekkert bilde! Men du.. skal jo ikke kommentere jeg da. Men som du sikkert har skjønt har jeg ikke munnkkurv. Hvorfor ligger alle pottene nede????

fru Sandeggen sa...

Hihi.
Pottene ligger nede for å unngå at det samles så mye vann som fryser til is i dem.
Tidligere har jeg bare latt de stå oppreist, og har mistet masse småttinger. I fjor la jeg de ned etter å ha snappet opp et tips en eller annen plass. Det var nesten full pott(!)

Ut å hvelve potter, jenter :)

bubbs sa...

Hmm, men hvordan blir de vannet når de ligger slik på siden da? :)

fru Sandeggen sa...

Ingen problem, det er nettopp vannet jeg vil unngå nå i vinter. Det har veldig lett for å bli stående is og vann i pottene, og det er det verste for små planter. De råtner veldig lett.
Når våren kommer setter jeg pottene på rett kjøl igjen :)