onsdag 6. august 2008

Hjemme igjen

Jepp, da var årets ferietur til ende. Faktisk litt godt å komme tilbake til den nordnorske sommeren...
Vi har tilbakelagt 450 mil i løpet av nesten to uker. Kjørt helt til Sarpsborg i sør for å besøke familie, med innlagte stopp i Mo i Rana, Trondheim og Drøbak underveis, nordover tok vi "snarveien" gjennom Sverige.
Innimellom skvaldring, mat og avslapping har jeg fått et innsyn i en hage full av georginer pelliser og fuchsia, en rhododendronsamling av de sjeldne (som skjulte mange andre små skatter) og jeg har vært i Wij Trädgårdar
Sistnevnte må vel kunne kalles en höjdare
Selv om det høljregnet...
Jeg var klissvåt og salig når jeg kom tumlende ut derifra etter tre timer. Må vel kunne sies at jeg fikk litt inspirasjon, ja!

Nå skal alle inntrykk fordøyes og omsettes til planer. Bilder skal studeres og nye planteønskelister skal settes opp.
Og så har jeg en anseelig mengde bilder som skal sorteres. Prøvde så godt jeg kunne å fylle minnekortet, men klarte det ikke helt.

Selv om det har vært kaldt her var det ikke vanskelig å se at det har grodd litt mens vi har vært borte. Plena er lysegrønn velur, ihvertfall sett fra trappa. Og i drivhuset er det jungel.
Ugresset hadde grodd såpass at jeg har krøpet til korset og anskaffet roundup. Jeg kan ikke tillate meg å ødlegge ryggen på ugressluking.

Ingen kommentarer: