tirsdag 26. august 2008

Øve, øve...

Øvelse gjør vel mester, sies det.
I dag har jeg øvd på å ikke kjøpe alt som er smått og nusselig. Potentilla har vaktsomt fotfulgt meg på min ferd blant kassene med snacks og gitt meg smekk på fingrene hvis jeg ble for interessert i de søte, nusselige små plantene. Jeg kom hjem med 3 forskjellige sorter storkenebb, to blåklokker, en lønn, en stk sjansespill som luktet himmelsk, og en hvit småhjerte.
Nabokjerringa m/ gemal var også tilstede og shoppa minst like mye som meg. Etter endt runde kom spørsmålet, om jeg kunne oppbevare de over vinteren? Ja jeg hadde jo ventebed, altså bed som ventet på planter...!

Forøvrig registrerte jeg en artig kombinasjon i posene deres; silkebygg, orange trollius, og purpur astilbe. Knall!!

Jeg registrerte også en ny "må ha": Rubus odoratus, så stilig i all sin prakt.
Og dagliljer som var gule, men brunoransje utenpå var da heller ikke så verst...

Fem konvolutter med frø går i posten i morra, artig at noe kommer til nytte, og jeg får frø jeg ønsker meg i retur.

Ingen kommentarer: