søndag 24. august 2008

Work in progress

Strålende arbeidsvær her i dag!
Jeg spratt opp av senga klokka halv ni i morres, kan ikke huske sist jeg har vært så våken så tidlig på morran.
Etter en lang frokost kombinert med frøsortering bar det ut. Ugresset skulle til pers.

Slik så det ut før jeg begynte:



Etter å ha flyttet unna alt av planter fra den mest ugressbefengte delen av bedet var det bare å ta greipa fatt. Akkurat der var selvfølgelig leirelaget på toppen tykkest og hardest. Gudskjelov var det grus under. Nå er tilstanden noget bedre.




Endel av løkene jeg hadde satt har ikke klart seg så bra gjennom sommeren. Regner for eksempel ikke med å se så mye til snøklokkene til neste år. De fleste lilla irisene hadde råtnet, mens iris 'Katherine Hodgkin' hadde formert seg :)
Plantene jeg fikk fra dragland i fjor kom med mye "ekstrautstyr", masse akeleiefrøplanter, geranium og astrantia i tillegg til en god porsjon syregress. Nå tror jeg de skal være rimelig "rene"

Den ytterste delen av bedet, -som også har mest ugress, gjenstår. Der gikk jeg over med roundupen i dag. Der trengs mere grus, siden den delen av bedet blir relativt flat.
Forhåpentligvis får jeg fortsatt på steinkanten rundt i løpet av uka. Hadde vært herlig å bli ferdig med dette før vinteren setter inn ihvertfall...

Det er meldt bra vær store deler av uka. Tirsdag bør det være bra, for da tilbringes ettermiddagen i botanisk hage. Skader ikke om jeg finner en ny må-ha-plante eller to.

Ingen kommentarer: